Hanau 2024

22.06.2024 14:13

 

Jsme rádi, že jsme, podobně jako v dánském Borkopu, nalezli i v německém Hanau parku přátel modelářů, se kterými se rádi potkáváme. Hanau se už pro nás stalo každoroční jistotou. Těšíme se celý rok, i v roce 2024 tomu nebylo jinak.

Svátek 8.5. připadl na středu, Rozhodli jsme se proto, že bude lepší vyrazit již ve středu, přesto, že setkání začánalo až ve čtvrtek. Honza našel super ubytování v Airbnb nedaleko haly. To byla velká výhoda, protože v minulých letech jsme dojížděli ze vzdálených hotelů, kdy to trvalo půl hodiny. Pokud se jezdění ukončí v deset večer, je to docela únavné. Ubytování sice bylo v suterréním pokoji pouze s malým oknem, ale koupelna byla super a prostředí čisté.

 

Halu už známe skvěle, tentokráte jsme ale dostali místo v nejvzdálenějším rohu haly. Jeden z kolegů nám ale poradil hack, že lze po trávě zajet okolo haly k nouzovému východu a v pohodlí vyložit tam.

Dulmen je svou velikostí dominantní a dva roky po sobě byl na stejném místě pod okny. Tentokrát byl ale layout jinak. Dulmen byl u hlavního vchodu a pod okny byla naopak naše stanice Sklené and Oslavou.

 

Jako každý rok vlaky vyjíždí ze skryté stanice Schattenbach.

 

Za skryťákem byl dlouhý mezistaniční úsek dvojkolejné trati.

Do layoutu se vrátil dlouhý dvojkolejný obloukový most Christiana Reitera. Kuriozitou je, že jej vozí na setkání ve vleku pro koně, protože je soukromý zemědělec.

 

Za mostem byl již zmíněný Dulmen. Dulmen měl v obvodu stanice vlečkový areál přístavu s působivým triangle. Bylo tam I šrotište.

 

Z Dulmenu pokračovala trať do Reinfort- Kapellen. 

Tam postupují práce na nákladní části nádraží. Přibyla nová přesuvna.

 

Dvojkolejná trať pokračovala do velké stanice Elisburg, kterou jsme dosud neznali. 

Nejprve byla prázdná, ale později majitel doplnil budovy městské zástavby. To je super, že je I stanice, kde bude výrazná část s budovami.

 

Nádražní budova Elisburg je majestátní!

Z  Elisburgu odbočovala D3 trať do Čachnova.

V Čachnově seděl dirigující dispečer pro celou trať na které byla stanice Vršiny Dana Buchtely.

Za touto stanicí se větvila trať, vlečka vedla do malé části Haslingenu.

Majitel Jan neměl tentokráte parťáka, zvolil prto menší část Haslingenu než obvykle.

Před železárnou byl krásný městský modul s tramvajovou tratí a funkčními závorami.

Vraťme se nyní na dvojkolejku, kde se již dostáváme do mí stanice Sklené and Oslavou. Novinkou je vozík na perónu a Jawa.

Ze Skleného se stáčela trať do stavebnicové skryté stanice Katow Ost, která jak již bylo v minulosti posáno vzniká pokaždé na místě z kolejiva Kato. Tento concept zvažujeme I pro naše setkání.

 

V roce 2024 byl layout ve tvaru stromu, kdy se z kořenů Schattenbachu, kmene Dulmen košatila trať na další a další větve.

Hanau24_20240224_4.pdf (2900040)

Jedna velká větev odbočovala z Rheinfort-Kapellen vlevo do Marlingenu. Trať dale pokračovala do Dahrumu, před kterou byla vlečka Harvey Barracks – kasárna. 

 

Marlingenu ještě vedla další trať opačným směrem do Tettnangu. 

Na té byl areál se silem.

Zajímavostí pro mne byl podlézací modul s plnohodnotnou krajinou.

Na jednom z modulů mne zaujal most, po kterém bych ve skutečnosti nerad jezdil, je totiž tak tenký, že by nevyrdžel váhu vlaku.

Je vidět, že I v NDR jezdili sodruzi na kontroly.

Nádherná patina na vozech Eas.

Pěkný je modul se sběrnými surovinami, inspirace na náš modul předělaný z depa myčky.

Krásný je modul se dvěma mosty.

Pěkný motiv modulu s přejezdem.

Na dalším dolu byla jízdárna.

Také něco ze života.

A další momentka ze sběrných surovin.

 

A Zpátky do budoucnosti  1:160

 

A zase ty suroviny.

A jiné závory...

Halu jsme sdíleli s gigantickým měřítkem.

 

Mnoho modelářů jezdí na setkání s karavany a Christian dokonce s vlekem na koně 

Večeře jsou řešeny formou barbecue nebo objednáváním pizzy.

Celkově nás opět setkání nadchlo, v ničem nezklamalo a budeme se těšit na další ročník.

______________________ Původní zpráva: ________________________
> Od: merhaut@centrum.cz
> Komu: merhaut@centrum.cz
> Datum: 22.06.2024 14:06
> Předmět: Hanau 2024
>

Hanau 2024

 

Jsme rádi, že jsme podobně jako v dánském Borkopu nalezli i v německém Hanau parku přátel modelářů, se kterými se rádi potkáváme. Hanau se už pro nás stalo každoroční jistotou. Těšíme se celý rok, i v roce 2024 tomu nebylo jinak.

Svátek 8.5. připadl na středu, Rozhodli jsme se proto, že bude lepší vyrazit již ve středu, presto, že setkání začánalo až ve čtvrtek. Honza našel super ubytování v Airbnb nedaleko haly. To byla velká výhoda, protože v minulých letech jsme dojížděli ze vzdálených hotelů, kdy to trvalo půl hodiny. Pokud se jezdění ukončí v deset večer, je to docela únavné. Ubytování sice bylo v suterréním pokoji pouze s malým oknem, ale koupelna byla super a prostředí čisté.

 

Halu už známe skvěle, tentokráte jsme ale dostali místo v nejvzdálenějším rohu haly. Jeden z kolegů nám ale poradil hack, že lze po trávě zajet okolo haly k nouzovému východu a v pohodlí vyložit tam.

 

Dulmen je svou velikostí dominantní a dva roky po sobě byl na stejném místě pod okny. Tentokrát byl ale layout jinak. Dulmen byl u hlavního vchodu a pod okny byla naopak naše stanice Sklené and Oslavou.

 

Jako každá rok vlaky vyjíždí ze skryté stanice Schattenbach.

 

Za skryťákem byl dlouhý mezistaniční úsek dvojkolejné trati.

 

Do layoutu se vrátil dlouhý dvojkolejný obloukový most Christiana Reitera. Kuriozitou je, že jej vozí na setkání ve vleku pro koně, protože je soukromý zemědělec.

 

Za mostem byl již zmíněný Dulmen.

 

¨

 

Dulmen měl v obvodu stanice vlečkový areál přístavu s působivým triangle. Bylo tam I šrotište.

 

Z Dulmenu pokračovala trať do Reinfort- Kapellen. Tam postupují práce na nákladní části nádraží. Přibyla nová přesuvna.

 

 

Dvojkolejná trať pokračovala do velké stanice Elisburg, kterou jsme dosud neznali. Nejprve byla prázdná, ale později majitel doplnil budovy městské zástavby. To je super, že je I stanice, kde bude výrazná část s budovami.

 

Nádražní budova Elisburg je majestátní!

 

Z  Elisburgu odbočovala D3 trať do Čachnova.

 

V Čachnově seděl dirigující dispečer pro celou trať na které byla stanice Vršiny Dana Buchtely.

 

Za touto stanicí se větvila trať, vlečka vedla do malé části Haslingenu.

Majitel Jan neměl tentokráte parťáka, zvolil prto menší část Haslingenu než obvykle.

Před železárnou byl krásný městský modul s tramvajovou tratí a funkčními závorami.

 

Vraťme se nyní na dvojkolejku, kde se již dostáváme do mí stanice Sklené and Oslavou.

 

Ze Skleného se stáčela trať do stavebnicové skryté stanice Katow Ost, která jak již bylo v minulosti posáno vzniká pokaždé na místě z kolejiva Kato. Tento concept zvažujeme I pro naše setkání.

 

V roce 2024 byl layout ve tvaru stromu, kdy se z kořenů Schattenbachu, kmene Dulmen košatila trať na další a další větve.

 

Jedna velká větev odbočovala z Rheinfort-Kapellen vlevo do Marlingenu. Trať dale pokračovala do Dahrumu, před kterou byla vlečka Harvey Barracks – kasárna. Z Marlingenu ještě vedla další trať opačným směrem do Tettnangu. Na té byl areál se silem.

 

Zajímavostí pro mne byl podlézací modul s plnohodnotnou krajinou.

 

Na jednom z modulů mne zaujal most, po kterém bych ve skutečnosti nerad jezdil, je totiž tak tenký, že by nevyrdžel váhu vlaku.

 

Je vidět, že I v NDR jezdili sodruzi na kontroly.

 

Nádherná patina na vozech Eas.

 

Pěkný je modul se sběrnými surovinami, inspirace na náš modul předělaný z depa myčky.

 

Krásný je modul se dvěma mosty.

 

Mnoho modelářů jezdí na setkání s karavany a Christian dokonce s vlekem na koně 

 

Večeře jsou řešeny formou barbecue nebo objednáváním pizzy.

 

Celkově nás opět setkání nadchlo, v ničem nezklamalo a budeme se těšit na další ročník.