Filípkov
Výchozí úvaha
Filípkov byl fiktivní stanice. Původně Honza chtěl dělat stanici Desná, ale ta je v oblouku. Pro snadnější stavbu a pozdější transporty postavil stanici bez přesné předlohy. Krajinu dělal společně s Ivanem Stašou, pro kterého to byl výlet do menšího měřítka, protože je vyznavačem měřítka HO.
Stanice slouží jako výhybna na jednokolejné hlavní trati. Měla dvě dopravní koleje a jednu manipulační.
Použitá technika
Pro stavbu byly použity komponenty Digitrax, komunikující po sběrnici LocoNet.
Vlastní stavba
Stanice je postavena na třech segmentech. Ty jsou navzájem propojeny 25-pólovými konektory Cannon pomocí krátkých spojek z páskového vodiče. Výhodou je, že je tak možné pro účely zkoušení použít pro propojení klasické "tiskárnové" kabely, a mít tak možnost si segmenty pro práci umístit vzdáleně od sebe. Zajímavé na stavbě je, že se stihla za pouhé 3 měsíce. Když Honza stanici přihlásil na zababovské setkání do Zákup 2012, panovaly v sekci obavy, zda bude stanice provozuschopná. Dostala proto místo na konci trati a byly připraveny dvě verse grafikonu, pro případ, že by stanice nefungovala. K nelíčenému úžasu všech stanice nejen fungovala, ale byla již vybavena krajinou. Velkou zásluhu na tvorbě krajiny má kamarád Ivan Staša. Jak dopadlo první použití stanice je v reportáži zde..
Po úspěšném dokončení Filípkova začal Honza plánovat stavbu dvojkolejné stanice. Filípkov proto předal Danovi, který jej dále zvelebil, jak popisuje v příslušné odrážce u svých modulů.
Fotografie jsou převzaty z reportáží dostupných na webu Zababova. Autorům velice děkujeme.
Filípkov odvedl velkou službu, ale přestal plnit potřeby, byl tak přebudován na Smržovku zde.